Ministarstvo kulture i medija je najavilo otvaranje natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava „Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija“.
Predmetnim pozivom će se subjektima u području kulturnih i kreativnih industrija omogućiti jačanje kapaciteta za prilagodbu poslovanja novom regulatornom i zakonodavnom okviru jedinstvenog digitalnog tržišta te stvaranje, promicanje i distribucija novih inovativnih proizvoda i usluga.
OSNOVNE INFORMACIJE:
- Naziv natječaja: „Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija“
- Prihvatljivi prijavitelji:
- Pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće.
- Prijavitelji moraju djelovati u jednom od prihvatljivih područja djelatnosti prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD 2007.) te se baviti razvojem i/ili stvaranjem i/ili proizvodnjom i/ili distribucijom i/ili plasmanom proizvoda i usluga kulturno umjetničke vrijednosti. Konkretno:
-
- dizajn
- elektronički mediji
- flim
- fotografija
- glazba i izvedbene umjetnosti
- izdavaštvo
- muzeji, knjižnice i baština
- videoigre
- umjetnost
- umjetnički i tradicijski obrti
-
- Prihvatljivi prijavitelji grupe A:
-
- Trgovačka društva obrti
- Ustanove u kulturi
- Umjetničke organizacije
-
- Prihvatljivi prijavitelji grupe B:
-
- Fizičke osobe izvan radnog odnosa koje obavljaju djelatnosti slobodnih zanimanja i članovi su jedne od umjetničkih strukovnih udruga na temelju čijih potvrda se ostvaruju porezne olakšice
- Obrti
- Umjetničke organizacije
-
- Ukupni budžet natječaja: 33.180.702,1 EUR (250.000.000,00 HRK)
- Iznosi bespovratnih sredstava:
- Grupa A:
-
- Minimalno: 39.816,84 EUR (300.000,00 HRK)
- Maksimalno: 995.421,06 EUR (7.500.000,00 HRK)
-
- Grupa B:
-
- Minimalno: 13.272,28 EUR (100.000,00 HRK)
- Maksimalno: 200.000,00 EUR (1.506.900,00 HRK)
-
- Vrste i intenzitet potpore, prihvatljivi troškovi – GRUPA A:
1. REGIONALNE POTPORE
- Intenzitet potpore: 45-70%
- Prihvatljivi troškovi:
- Troškovi nabave, instalacije i puštanja u rad za korištenje:
- Digitalnih strojeva, alata i opreme za automatizaciju procesa
- Digitalnih strojeva, alata i opreme za proizvodnju i razvoj proizvoda, sadržaja i usluge u različitim formatima kao i digitalnih alata za dijeljenje i korištenje proizvedenih dobara
- Tehnologije namijenjene komunikaciji, sigurnosti i/ili tehnologije opće namjene za potrebe provedbe projekta
- Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver)
- Nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, licencija, znanja i drugih vrsta intelektualnog vlasništva
- Troškovi ulaganja u materijalnu imovinu koji uključuju troškove prilagodbe i opremanja prostora za digitalnu transformaciju:
- Trošak radova preuređenja i/ili modernizacije zgrade ili poslovnih prostora u kojima će se provoditi projektne aktivnosti (maksimalni iznos tih troškova je do 20% ukupno prihvatljivih troškova projekta, a prihvatljivi su samo oni troškovi za koje je moguće jasno utvrditi da su neophodni i nužni za ostvarivanje ciljeva projekta),
- Trošak opremanja prostora za digitalnu transformaciju
- Troškovi nabave, instalacije i puštanja u rad za korištenje:
2. SAVJETODAVNE USLUGE
- Intenzitet potpore: 50%
- Prihvatljivi troškovi: Usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, organizaciju poslovanja, automatizaciju procesa i sl.
3. POTPORE ZA USAVRŠAVANJE
- Intenzitet potpore: 60-70%
- Prihvatljivi troškovi: Troškovi predavača za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u obuci
4. SUDJELOVANJE NA SAJMOVIMA
- Intenzitet potpore: 50%
- Prihvatljivi troškovi: Troškovi nastali za najam, uređivanje i vođenje štanda pri sudjelovanju poduzetnika na određenom sajmu povezano s projektom.
5. POTPORE MALE VRIJEDNOSTI
- Intenzitet potpore: 50%
- Prihvatljivi troškovi:
- Upravljanje projektom:
- Trošak usluge vanjskih stručnjaka za pripremu projektnog prijedloga, a koji su prihvatljivi od datuma objave Poziva (do najvišeg iznosa od 2.654,46 EUR)
- Upravljanje projektom od strane vanjskih pružatelja usluge (do najvišeg iznosa od 24.553,72 EUR)
- Trošak revizije projekta (za sve projekte čiji ukupno prihvatljivi troškovi projekta, navedeni u odredbama ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, premašuju 199.084,21 EUR, do najvišeg iznosa troška revizije od 9.954,21 EUR)
- Trošak usluge izrade projektno-tehničke dokumentacije za izvođenje radova preuređenja zgrade ili poslovnog prostora
- Troškovi plaća osoblja koje će raditi na provedbi projekta (ugovor o radu na neodređeno i određeno vrijeme);
- Neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 7% prihvatljivih izravnih troškova u okviru potpore male vrijednosti za aktivnosti povezane s provedbom projekta (režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, plin, odvoz otpada i telekomunikacije, itd.)
- Troškovi promidžbe i vidljivosti (npr. troškovi organizacije predstavljanja projekta, izrada trajnih ploča, promidžbenih materijala, publikacija, plakata, letka, brošura, priručnika, zakupa medijskog prostora i sl., do najvišeg iznosa od 2.654,46 EUR)
- Upravljanje projektom:
- Vrste i intenzitet potpore, prihvatljivi troškovi – GRUPA B:
1. POTPORE MALE VRIJEDNOSTI
- Intenzitet potpore: 85%
- Prihvatljivi troškovi:
- Trošak usluge vanjskih stručnjaka za pripremu projektnog prijedloga, a koji su prihvatljivi od datuma objave Poziva, trošak usluge vanjskih stručnjaka za upravljanje projektom (do najvišeg iznosa od 5.308,91 EUR)
- Trošak usluge izrade projektno-tehničke dokumentacije za izvođenje radova preuređenja ili modernizacije poslovnog prostora
- Nabava novih strojeva, opreme, alata te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ako ih u pogon stavlja dobavljač
- Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver)
- Nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, licencija, znanja i drugih vrsta intelektualnog vlasništva
- Usluge izrade planova i strategija digitalizacije i organizacije poslovanja, automatizaciju procesa i sl.
- Troškovi plaća osoblja koje će raditi na provedbi projekta (ugovor o radu na neodređeno i određeno vrijeme)
- Troškovi povezani s predavačima za potrebe usavršavanja
- Troškovi nastali za najam, uređivanje i vođenje štanda pri sudjelovanju poduzetnika na određenom sajmu povezano s projektom
- Troškovi preuređenja i/ili modernizacije zgrade ili poslovnih prostora u kojima će se provoditi projektne aktivnosti (maksimalni iznos tih troškova je do 20% ukupno prihvatljivih troškova projekta, a prihvatljivi su samo oni troškovi za koje je moguće jasno utvrditi da su neophodni i nužni za ostvarivanje ciljeva projekta)
- Neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 7% prihvatljivih izravnih troškova projekta (režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, plin, odvoz otpada i telekomunikacije
- Troškovi promidžbe i vidljivosti (npr. troškovi organizacije predstavljanja projekta, izrada trajnih ploča, promidžbenih materijala, publikacija, plakata, letka, brošura, priručnika, zakupa medijskog prostora i sl., do najvišeg iznosa od 2.654,46 EUR)